Sunday 1 May 2011

~Bercinta Di Alam Siber ~

Mengurat dan bercinta melalui internet?? bkan lagi perkara ganjil,malah ramai pasangan yang berjaya menjadikan teman melalui chatting sebagai kekasih hati .Memang ramai yg putus di tgh jalan,maklum lah bila berselindung di sebalik skrin komputer,macam2 boleh terjadi.Suami beranak 5 pon boleh menjdi romeo di alam siber begini.Paling lucu,si perempuan menyamar menjadi lelaki..mengurat si gadis malang.HAHAHA ! ! memang ada beberapa tindakan berjaga2 bagi mereka yang seronok menjalinkan perhubungan melalui chatting. Tindakan yang perlu dilakukan ialah :

1- JANGAN dedah kisah hidup anda
   ~Namanya pun berhubungan melalui internet,jangan anda sibuk bercerita mengenai riwayat hidup anda.Mereka boleh mengenal pasti .BAHAYA tu...

2- JANGAN kerap sangat beremel mahupun berchatting
 ~Kalau setakat kenal baru 2 3 hari,janganlah terlampau rajin sangat beremel.. kalau si dia terlalu kerap menghantar emel pada anda, JANGAN  gelojoh membalas setiap emelnya.RELAKS beb !

3-Tanya soalan serupa sebanyak 5 kali !
 ~hah ! ini pun satu penyakit jugak ! kalau anda tidak berhati2 mungkin akan melakukan kesilapan yang memalukan..kesan buruknya,orang seperti ini terlupa nama rakan yang dihubunginya.Bukankah ini cukup memalukan ??Lelaki hidung belang kerap terbongkar perangai buruk mereka apabila terjebak dengan masalah ini.Kalau tidak tersasul nama sekalipun ,ada yg tidak menyedari bahawa mereka sudah mengajukan pertanyaan yg sama berulang kali hatta sampai 5 kali ! ish3......saranan saya lah kan,lebih baiklah anda lupakan saja si dia hidung belang ini..

No comments:

Post a Comment